2011/2012 учебна година




СОУ „ХРИСТО Г. ДАНОВ” – ПЛОВДИВ

ПЛАН ЗА ДЕЙНОСТИ  ПО ИЗПЪЛНЕНИЕ ПРОГРАМАТА НА ГЛАВНИТЕ УЧИТЕЛИ
Учебна 2011/2012 година

НАПРАВЛЕНИЯ
ДЕЙНОСТИ
ОТГОВОРНИК
СРОК
МЕТОДИЧЕСКА РАБОТА
Подобряване ефективността на различните аспекти от образователния процес за постигане на ДОИ и очакваните резултати на учебните програми.
1. Във връзка с ефективността на планирането (годишно, урочно планиране на учителя, на методческите обединения) организиране на работни срещи.

Виолета Георгиева
Петя Смиленова
м. ІХ
2. За повишаване ефективността на методите на преподаване - срещи по МО за приемственост, надграждане, активност и адекватност на обучението, приложение на наученото, използване на получени материали, обмен на идеи и опит.

Виолета Георгиева
Петя Смиленова
насрочването на работните срещи е в зависимост от останалите дейности и заетостта на учителите
3. Работна среща за обсъждане ефестивността на методите за контрол и ценка на постиженията на учениците.
Виолета Георгиева
Петя Смиленова

4. Повишаване квалификацията на преподавателите:
- организиране на вътрешноквалификациони курсове;
- организиране на беседа- тренинг за писане на проекти (при нужда);
- предоставяне на информация за квалификации (за ПКС) във ВУЗ;
- информация за базови учители (условия и изисквания от ВУЗ).




Виолета Георгиева
Петя Смиленова

РАБОТА С УЧИЛИЩНОТО НАСТОЯТЕЛСТВО
Пълноценно включване на родители в училищния живот.
1. Среща на родителските активи и училищното настоятелство.
кл. ръководители
м. Х
2. Изготвяне на план за съвместна работа.
 3. Информационно табло за консултации и срещи с кл. ръководители за родителите.

АНАЛИЗИ
Външно оценяване и провеждане на ДЗИ

1. Външно оценяване, възложено по предмети, по унифициран материал за цялата страна – ІV и VІІ кл., /изходно равнище/.
Емилия Киркова
Виолета Георгиева
Петя Смиленова
учители

Според сроковете на МОМН
2. Организиране провеждането на Държавни зрелостни изпити.
3. Обобщаване и анализи.
КВАЛИФИКАЦИОНА РАБОТА
Във връзка с учебно възпитателна, методическа и квалификационна дейност в училище изтотвяне на план за работа по Проблемно-ориентирана дейност в трите етапа на обучение в СОУ “Христо Г. Данов” – Пловдив на тема “Да пазим природата чиста”.
1. Изработка на план за цялостната работа по Проблемно-ориентирано дейност в училище.
Кл. ръководители
Виолета Георгиева
Петя Смиленова

м. Х
2. Среща с родители за разясняване на работата по проекта.
3. Работни среща с колеги.
м. Х
4. Педагогически четения на тема „Проекти. Проектно обучение ”.
м. Х
5. Представяне на ПОД на Националния конкурс “Училището желана територия”

Георги Енчев
Иван Пеев
Емилия Киркова
Виолета Георгиева
Петя Смиленова
15,04,2012г.
Характеристики на учениците.
1. Изработване на критерии за  характеристиките на учениците съвместно с Педогогическия съветник и запознаване на кл. Ръководители и родители с тях.
Георги Енчев
Иван Пеев
Емилия Киркова
Виолета Георгиева
Петя Смиленова

30,04,2012г.
 2. Работна среща на класните ръководители по повод изготвянето на характеристики на учениците.
м. V



П Л А Н ПРОГРАМА ЗА КВАЛИФИКАЦИОННА
ДЕЙНОСТ
ЗА УЧЕБНАТА 2010/2011 ГОДИНА

Настоящият план е приет на заседание на Педагогическия съвет заседание на 12.09.2011
ПРИОРИТЕТИ
1.Активна работа за достигане на ключовите компетентности сред учениците, произтичащи от Лисабонската конвенция.
2. Прилагане на съвременните тенденции в проверката и оценката на знанията на учениците и разчупване на стереотипните форми на преподаване.
3.Успешното изпълнение на Държавните образователни изисквания за повишаване рейтинга на ЗПГ.
ЦЕЛИ
1. Повишаване на научната,педагогическата и методическата подготовка и създаване на мотивация за самоусъвършенстване на   учителите, за модернизиране на образованието в контекста на учене през целия живот и кариерно развитие.
2. Проектиране и реализиране на адекватни модели за вътрешна и извънучилищна квалификация на учителите, с помощта на които да постигнем по-добро качество на преподаване и развием позитивна нагласа към по-нататъшното учене, критично мислене и творчеството .
3. Чрез нововъведения в преподаването, ученето и оценяването на познанията да развием трансверсалните ключови умения, произтичащи от Лисабонската стратегия и допринесем за тяхното практическо приложение.
ЗАДАЧИ
1.Самоусъвършенстване на учителите чрез вътрешноучилищната система за квалификация.
2.Стимулиране на учителите за ефективно използване на съвременни информационни и мрежови технологии за повишаване качеството на УВР и въвеждане на иновации в образователния процес.
3. Създаване на условия за делова и хуманна атмосфера на откритост и гласност, на взаимно доверие при постигане на успехи и неуспехи, трудности и проблеми.
4.Засилване работата по утвърждаването на методическите обединения като действена форма за самоусъвършенстване и създаване на система за съхранение на документацията на методическите обединения.
5. Учредяване на ново МО на класните ръководители, с дейността на което да се подпомогне съвместната работа за изграждане на социални и граждански умения, инициативност, предприемчивост и умения за отчитане на културните различия и извършване на доброволческа дейност сред учащите се.
6. Преодоляване на затвореността и изолацията на учителите единствено в рамките на училищната информация и създаване на контакти с други структури на образователната система.
7. Умело използване на механизмите на ОП ”Развитие на човешките ресурси” за мотивиране кариерното развитие на учителите.
ФОРМИ
1.Изучаване и прилагане на добри педагогически практики.
2.Открити уроци
3.Дискусии
4. Семинари
5. Родителска лектория
6. Квалификационни курсове на място и по избор
7. Възможности на ИТК
ДЕЙНОСТИ
І.ВЪТРЕШНОУЧИЛИЩНА КВАЛИФИКАЦИОННА ДЕЙНОСТ
  1. Разработване на планове за дейността на методичните обединения.
Срок /период на провеждане/ 09.09.2011г.
  1. Сформиране на ново МО на класните ръководители
Срок /период на провеждане/ 10.09.2011г
  1. Посещение от учителите на септемврийските съвещания по отделни учебни предмети.
Срок /период на провеждане/ 14.09.2011г.
  1. Запознаване, обсъждане и анализиране на новите учебници и оптимален избор на алтернативен вариант.
Срок /период на провеждане/ 14.09.2011г.
  1. Обогатяване на библиотечния фонд с научна, методическа и дидактическа литература
Срок /период на провеждане/ постоянен
  1. Проучване на интересите и амбициите на учениците по отделни учебни предмети чрез провеждане на анкети.
Срок /период на провеждане/ 01.10.2011г.
  1. Организиране и провеждане на педагогически семинари с класните ръководители на тема: “Проектно ориентирана обучение” и
„Как да разработя успешен проект”
Срок /период на провеждане/ 20.10.2011г.
  1. Организиране и провеждане на педагогически семинари с класните ръководители на тема: “Екологично възпитание”
Срок /период на провеждане/ 01.11.2011г.
  1. Провеждане на методическа конференция на тема: “Форми на индивидуална и групова работа с учениците при подготовката им”
Срок /период на провеждане/ 01.03.2012г
  1. Провеждане на практикуми на тема: “Да се научим да създаваме нагласи и умения у учениците за отстояване на собствена позиция срещу групов натиск за приемане на наркотици”
Срок /период на провеждане/ 01.12.2011г
  1. Организиране и провеждане на педагогически семинари „Разработване и управление на образователни проекти в класната стая”
Срок /период на провеждане/ 20.10.2011г.
  1. Повишаване на нивото на екипността в работата на учителите от трити общообразователни степени чрез ПОО на тема “Да пазим природата чиста”
Срок /период на провеждане/ постоянен
  1. Разработка на Web сайт, в който да се публикуват методически помагала, план-конспекти на проведени открити уроци, тестове и други
Срок /период на провеждане/ 01.03.2012г
  1. Абониране за методически и педагогически вестници и списания, третиращи проблемите на образованието
Срок /период на провеждане/ 20.11.2011
  1. Своевременно информиране за промените в нормативните документи
Срок /период на провеждане/ постоянен
  1. Организиране на “Дни на отворени врати” за наблюдение на уроци
Срок /период на провеждане/ 14.05.2011г.
  1. Педагогически четения на тема „ ”
Срок /период на провеждане/ 31.05.2011г
  1. Изнасяне на поне един открит урок от учител, представител на методическо обединения
Срок /период на провеждане/ постоянен
  1. Обсъждане, систематизиране и публикуване в сайта на комисията добрите Педагогически практики в училището.
Срок /период на провеждане/ постоянен
  1. Провеждане на среща с Училищното настоятелство за изготвяне сътрудничество между учители-родители-ученици
Срок /период на провеждане/ 30.10.2011г
  1. Координиране на извънучилищните квалификационни дейности с вътрешно-
Срок /период на провеждане/ училищната квалификационна дейност
  1. постоянен

 
ІІ.ИЗВЪНУЧИЛИЩНА КВАЛИФИКАЦИОННА
ДЕЙНОСТ
1.      Проучване на желанията на учителите за участие в квалификационни форми
Срок /период на провеждане/ 30.09.2011г
2.      Изготвяне на заявка и провеждане на изнесен квалификационен курс в района на
3.      общината като заедно с това се работи и върху сплотяване на колектива
Срок /период на провеждане/ 30.10.2011г
4.      Осигуряване на необходимите условия за повишаване квалификацията на
учителите в извънучилищни форми, организирани на регионално и национално
ниво. Стимулиране на учителите за придобиване на квалификацинни степени и включване в следдипломни форми на обучение
Срок /период на провеждане/ постоянен
5.      Провеждане на лектория на тема „ Работа с интерактивна дъска” или включване на учителите в организиран курс по компютърна грамотност за запознаване с мултимедийните продукти и нов образователен софтуер
Срок /период на провеждане/ 14.11.2011г./14.02.2012г
6.      С цел обмяна на опит да продължат срещите с учители от други училища
Срок /период на провеждане/ постоянен
7.      Участие в международни програми, свързани с учене през целия живот
Срок /период на провеждане/ постоянен
8.      Провеждане на лектория на тема „ Проектът – средство за междупредметни
връзки”
Срок /период на провеждане/ 14.02.2012г.

Изготвили: Виолета Георгиева и Петя Смиленова



ЧЕТИРИТЕ СТЪЛБА НА ОБРАЗОВАНИЕТО

ДА СЕ УЧИМ ДА УЧИМ И ЗНАЕМ
ДА СЕ УЧИМ ДА ДЕЙСТВАМЕ И МОЖЕМ
ДА СЕ УЧИМ ДА ЖИВЕЕМ С ДРУГИТЕ И РАЗЛИЧНИТЕ
ДА СЕ УЧИМ ДА БЪДЕМ, ДА СМЕ НИЕ (АЗ)
ЖАК ДЕЛОР





ОДОБРЕН ПРОЕКТ


НАЦИОНАЛНА ПРОГРАМА „УЧИЛИЩЕТО – ТЕРИТОРИЯ НА УЧЕНИЦИТЕ”

Модул
„Подкрепа на целодневното обучение на учениците от начален етап”

Наименование на проекта
Да играем и да учим !

Целодневната организация на обучението в училище дава предпоставка за повишаване качеството на образователно-възпитателния процес, отчитайки интересите, възможностите и възрастовите особености на учениците. Децата имат възможност да общуват, да се опознават, толерантно да приемат различията от социален, етнически и мултикултурен характер.
За развитие и усъвършенстване на знанията, уменията и отношенията допринасят както задължителните учебни предмети, така и различните дейности, съобразени с интересите на учениците и възрастовите им особености. В този смисъл съществена роля имат ежедневните, разнообразни дейности (наука, изкуство, спорт, занимателни и образователни игри) подбрани така, че всеки ученик да има занимания, отговарящи на интересите му и това да превърне училището в желана територия. Играта, забавата, спортът и изкуството съпътстват образователно-възпитателния процес, като мек преход от игри и забавление към повишаване желанието и мотивацията за учене у малките ученици. 
Целодневното обучение улеснява прехода на децата от детската градина към училище и отговаря на изискванията на родителите.

ОТЧЕТ НА ДЕЙНОСТТА НА СОУ „ХРИСТО Г. ДАНОВ” – ГР. ПЛОВДИВ
2011/2012 Г./ за първия учебен срок/
изготвен от ГЛАВНИТЕ УЧИТЕЛИ

http://dl.dropbox.com/u/61563335/OTCHET%20GU%20%D0%86%20srok%202011-2012.doc



ГОДИШЕН ОТЧЕТ НА ДЕЙНОСТТА НА СОУ „ХРИСТО Г. ДАНОВ” – ГР. ПЛОВДИВ  2011/2012 Г.
изготвен от ГЛАВНИТЕ УЧИТЕЛИ


https://dl.dropbox.com/u/61563335/%D0%93%D0%9E%D0%94%D0%98%D0%A8%D0%95%D0%9D%20%D0%BE%D1%82%D1%87%D0%B5%D1%8211-12%D0%B3.doc